Over mij


Mijn naam is Helena. Ik ben getrouwd en moeder van vier kinderen. Twee meisjes van negentien en negen jaar en twee jongens van zestien en dertien jaar. Vier pareltjes! Hoogsensitiviteit, hoogbegaafdheid en ADHD zijn aanwezige factoren in ons gezinsleven. Ik ben postbezorger en studente psychosociale hulpverlening/counseling/coaching. Verder nog actief in een baptisten gemeente, onder andere in het jeugd/kinderwerk en het pastoraat.
Maar bovenal ben ik een kind van God! Een geliefd kind van God!
Maar dat is niet altijd zo geweest. Althans, het was natuurlijk wel zo, alleen was ik me er niet van bewust. Zeer lange tijd hield ik God op een enorme afstand en dopte mijn eigen boontjes. Wat overigens geheel niet lukte, ik maakte een enorme puinhoop van mijn leven en mijn relaties. Ik had een sociale fobie en wist absoluut niet meer wie ik was en waarom ik überhaupt op deze wereld was. Maar op het moment van mijn ultieme dieptepunt, levensmoe en hopeloos verloren in mijn eigen onkunde, was God daar! Hij heeft mijn leven op dat moment gered, mij genezen en mij letterlijk een geheel nieuw leven gegeven. Een leven in vrijheid en vreugde, met een absolute vrede in mijn hart! Dankzij Jezus' offer, ook voor mij, heb ik geleerd en aanvaard wie ik ben. Heb ik mogen leren om te gaan met de hoogsensitiviteit die hoort bij hoogbegaafdheid. Heb ik mogen leren anderen ook te aanvaarden zoals ze zijn, geliefde kinderen van God die soms echter ook beschadigd zijn door het leven. Heb ik mogen leren en leer ik nog steeds om te kijken door de ogen van Jezus naar mensen en situaties. Heb ik mogen leren en leer ik nog steeds om te leven in de overvloedige Liefde van God voor mij, voor ons. Ik kan me nu geen leven meer voorstellen zonder de relatie met mijn Vader, mijn Heer. Hij is mijn ademhalen! Vanuit deze relatie, vanuit deze verandering van mijzelf is er een passie ontstaan, die natuurlijk door God in mijn hart is gelegd, om andere mensen hierover te vertellen, ze hiervan te laten proeven, ze dit ook te gunnen om dit te mogen ervaren, om tot hun doel te komen! Ik zie zoveel christenen om mij heen die niet in deze vrijheid, vrede en vreugde leven. Dat is zo niet Gods bedoeling! Vanuit deze passie zijn de stukjes en gedichten op deze blog ontstaan. Ik wil graag delen met jullie van wat ik zelf heb ontvangen. Zonder Hem geen mij, dus alle eer is voor Hem!
Voor wie dit leest: Ik bid je Gods vrede toe en een leven in Zijn Liefde!






5 opmerkingen:

  1. Wat open en eerlijk Helena..Mooi om te lezen hoe ben je veranderd door je geloof!!Toen ik begon te lezen werd ik er zelfs een beetje verdrietig van..Maar het laatste gedeelte maakte mij en vooral jou weer helemaal blij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk helena, dat alles zich zo ten goede gekeerd heeft. Wel altijd geweten dat je hoogbegaafd bent, maar niet dat je zo ongelukkig geweest bent...ik.ben diep onder de indruk van je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bewonderingswaardig! :)

    Weet je ... Het eerste deel van je verhaal, herken ik zo in mezelf. Die sociale angst ... Niet buiten durven komen, bang wat de mensen van je denken.

    Denken dat je nutteloos bent op de wereld en dat niemand je zal missen ...

    Zo herkenbaar!

    "mensen willen mij ook helemaal niet op de wereld"


    Fijn dat god jou die steun heeft ... Die zal hij mij jammergenoeg niet geven ... (na jaren dat ik 'een beetje geloofde' in god, heeft hij mijn geloof in hem afgenomen) ik loop bij een psychologe ... dat gaat voorlopig heel goed :)

    Groetjes Raissa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Raissa,

      Bedankt voor je reactie.
      Ook al ken ik jou niet, het doet me verdriet dat je schrijft;"mensen willen mij ook helemaal niet op de wereld". Ik weet niet wat jij allemaal hebt meegemaakt, waardoor jouw geloof in God is afgenomen, maar ik weet wel dat God jou zeker wil op deze wereld.Ieder mens is door God gewenst en zorgvuldig gecreëerd, dus ook jij! God houdt van jou, ook al heb je twijfels. Ik weet zeker dat Hij ook jou steun wil geven, maar dan moet je Hem wel vertrouwen en toelaten in je leven.Ik weet dat dit soms best wel verwarrend kan zijn en moeilijk te begrijpen, maar je mag me altijd om uitleg vragen.Ik hoop dat de psychologe je goed kan helpen, maar onthoudt dit: Wordt wie je bent, uniek, zoals God je heeft bedoeld!Voor Hem heb je enorme waarde!

      Groetjes Helena.

      Verwijderen