donderdag 11 oktober 2012

Zwerfzielen

Waarom ik zoveel schrijf over 'anderszijn', onzekerheid, aanvaaarding?
Verstandelijke beperking
Zwakbegaafdheid
Autisme
PDD-NOS
ADHD
ADD
Hoogebegaafdheid
HSP
Lichamelijke beperking
Dit komt allemaal in mijn directe naaste familie voor. Allemaal vormen van 'anderszijn' waardoor de drempels van het leven soms net even hoger zijn. Wat weer onzekerheid met zich meebrengt.
Maar ook andere vormen van leed en ellende komen voor:
Scheiding
Ontrouw
Verslaving
Ziekte
Ongeluk
Rouw
Werkloosheid
Pesten
Incest
Etc.,etc.

Zoals sommige mensen een zwak hebben voor zwerfkatten of zwerfhonden, zo heb ik een zwak voor 'zwerfzielen'. Mensen die zich nergens echt geborgen voelen, die geen tehuis hebben waar ze onvoorwaardelijk aanvaard worden.
Als jij zo'n 'zwerfziel' bent, wil ik er voor je zijn. Je helpen een thuis te vinden waar je de rust vindt, die ik ook heb gevonden.

1 opmerking:

  1. Hoi Helena, Je schrijft onderaan het lijstje van "zwerfzielen" etc etc. Ook ik voel mij sedert jaar en dag een zwerfziel. En wel als iemand die regelmatig gebukt gaat onder depressies. Lees daarom ook maar eens mijn laatst geplaatste gedicht "Gebed".

    BeantwoordenVerwijderen