woensdag 31 oktober 2012

Overload!?

Iemand vroeg me wanneer er weer wat nieuws komt op m'n blog? Volgens mij is het nu al bijna een week geleden dat ik iets heb geplaatst. Ik was van plan om lekker te schrijven in de herfstvakantie. Dat heb ik ook wel gedaan. Ik moet het alleen allemaal nog even herlezen, misschien hier en daar wat herschrijven en de taal- en spellingsfoutjes eruit halen. Want zo ben ik dan wel, als ik iets plaats moet het wel goed zijn. Goed leesbaar en zonder fouten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik uit een al geplaatste post alsnog weleens een taal- of spellingsfout heb gehaald. Daar baal ik dan ook flink van. Dan komt toch nog wel even mijn oude aard boven, alles vooral perfect willen doen. Dat moet ik dan weer opnieuw loslaten en erkennen dat ik dat gewoon niet altijd onder controle heb. Soms glipt er toch gewoon een foutje door. En ik weet wel dat het om de inhoud gaat en niet om de vorm, maar heb geduld, die stukjes komen wel.
Ik ben natuurlijk ook nog een paar dagen weggeweest met mijn moeder en de kids. Heerlijk genoten, maar weer thuis moet ik dan altijd wel weer even acclimatiseren. Even mijn hoofd tot rust laten komen.
Weet je, ik zie weleens van die supermoeders. Druk gezin, werken, actief op school en in de kerk, huis netjes op orde en dan ook nog koekjes bakken of knutselen met de kids. Ik kan dat helaas niet. Ik ben niet zo'n duizendpoot, zo'n superwoman. Mijn hersenen werken altijd full speed. Daar word je normaal al moe van, maar als er veel dingen in een dag of een week zitten, dan raak ik overloaded. Dan moet ik echt even op de rem trappen.
Na een heerlijk relaxed weekje zijn we dus nog drie daagjes naar een pretpark geweest. Zondag tegen de avond thuisgekomen. Iedereen even in bad geweest. Hadden we gelijk 's avonds nog groeigroep. Maandagmorgen allemaal weer vroeg opstaan. Kids weer naar school, ik zelf ook om met de kleuters te computeren, 's middags alle mailtjes van vier dagen bekeken en facebook even gecheckt. Dinsdag zelf ook weer werken. Ondertussen vele wasjes gedraaid en wat dingetjes voor de studie geregeld. Dus van de relaxmodus meteen weer full speed ahead! Ja, dan moet ik echt wel even acclimatiseren om niet meteen weer overloaded te worden.
Maar dingen doen geeft ook weer nieuwe energie, dus ook energie om te schrijven en te bloggen. Maar van teveel energie en adrenaline word ik onrustig. Rustig opbouwen dus, gewoon een beetje geduld.
Zal vast nog weleens vaker gebeuren, dat er wat meer tijd zit tussen de posts, maar dan weet je, waarschijnlijk is ze even weer (bijna) overloaded.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten