maandag 5 september 2016

Zielerust


Het overweldigt me steeds nog elke keer
Wanneer mijn ziel weer eens tot onrust neigt
Al doet het leven mij nog zo enorm zeer
Hoe alleen U mijn ziel weer rustig krijgt


Heel diep van binnen waar alleen U mij kent
Daar ben ik echt veilig en zelfs onaantastbaar
Geen situatie, geen mens die mij daar schendt
Uw liefde laat me zien wie ik ben en wat is waar


Wanneer ik die plek soms toch verlaten wil
Door wereldse stress en onmenselijk leed
Zegt U; Kom maar hier kind, wees maar stil
Alleen door U en bij U ben ik pas compleet


In Uw liefde schommel ik teder heen en weer
Mijn ziel verwarmt zich aan Uw heldere licht
Serene kalmte en rust dalen zachtjes neer
Niets voelt zo goed als wanneer ik mij tot U richt


Heel dicht bij U zijn, daar vind ik echt geluk
Ik genees, ik groei, ik bloei, in ‘t hier en nu
Niets of niemand krijgt onze innige band stuk
U bent mijn leven, o, ik houd zo veel van U


Helena


Geen opmerkingen:

Een reactie posten