maandag 23 september 2013

Storm


De lucht is grijs en de wereld is nat

Het wordt al snel schemerig op mijn pad

Ik zwoeg op mijn fiets tegen de wind

De kleuren krijgen nu een grauwe tint

Uit de huizen stroomt het licht naar buiten

De regendruppels glinsteren op de ruiten

Het is daarbinnen vast ook warmer

Mijn gezicht doorweekt en koud als marmer

Eenzaamheid valt als een deken over me heen

Hier in de buitenwereld zo helemaal alleen

Onder de dreigende zwaaiende bomen

Denk ik alleen nog maar aan thuiskomen

Toch voel ik me niet echt verlaten

Het geeft me kracht met U te praten

Want waar en in welke situatie ik ook zit

U bent nabij, ik neurie, zing en ik bid

En dan ineens, ik zie al het licht

Mijn warme thuis, het is in zicht

Het duister zal alweer niet winnen

Want dan stap ik de Liefde binnen
 
 
Helena.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten