vrijdag 23 oktober 2015

Blijf in Mij!

Er is zoveel strijd en oorlog.
Mensen vluchten voor honger, armoede, gevaar, vervolging.
In de landen waar ze naartoe vluchten veroorzaakt dit onrust en verdeeldheid.
Jezus zegt: "Blijf in mij".
Veel rampen door natuurgeweld.
Onbehandelbare ziektes.
Politici hebben dubbele agenda's.
Media maken eigen waarheden.
Jezus zegt: "Blijf in mij".
Mensen hebben God niet meer nodig.
Kerken lopen leeg.
Denominaties bekritiseren elkaar.
Broeders en zusters willen niet meer samen gemeente zijn.
Jezus zegt: "Blijf in mij".
Mensen creëren hun eigen geloof.
Het Vaticaan past de 10 Geboden aan.
De paus en andere kerkleiders propageren één geloof, één oorsprong.
Jezus zegt: "Blijf in mij".
Mensen verharden.
We leven in een ik-gerichte maatschappij.
We leven onder prestatiedruk.
Jezus zegt: "Blijf in mij".
Positie op maatschappelijke ladder bepaalt je waarde.
Imago is belangrijk.
We kijken op tegen bekende mensen en vereren idolen.
Jezus zegt: "Blijf in mij".
Onzekerheid is vaak onderliggende oorzaak van velerlei problemen.
Mensen weten niet meer wie ze zijn.
Angst houdt mensen gevangen.
Mensen vluchten in schijnveiligheid.
Jezus zegt: "Blijf in mij".
Blijf dicht bij Mij, dan blijf Ik in u. Net zoals een rank alleen maar kan vrucht dragen als zij in de wijnstok blijft, kunt ook u alleen maar vruchtbaar leven als u in Mij blijft. Ik ben de wijnstok en u bent de ranken. Als u dicht bij Mij blijft en Ik blijf in u, brengt u veel vrucht voort. Want zonder Mij kunt u niets doen. (Johannes 15)
Als de lasten u drukken en u vermoeid raakt, kom dan bij Mij. Ik zal u rust geven.Voeg u naar Mij en wees mijn discipel, want Ik ben vriendelijk en nederig van hart. Bij Mij zult u diepe innerlijke rust vinden. (Mattheus 11)
 "Ik ben de weg, de waarheid en het leven", antwoordde Jezus, "Ik ben de enige weg tot de Vader. (Johannes 14)
Er is bij niemand anders redding te vinden; Hij is de Enige, door wie de mensen gered kunnen worden." (Handelingen 4)
Jezus antwoordde: "Heb de Here, uw God, lief met heel uw hart, ziel en verstand. Dit gebod is het eerste en het belangrijkste Het tweede, even belangrijke gebod is: 'Houd net zoveel van uw medemens als van uzelf.' Deze twee geboden zijn de basis van de hele wet en de profeten." (Mattheus 22)
Zoals de Vader van Mij houdt, houd Ik van u. Blijf u bewust van mijn liefde.
Zorg ervoor dat Ik van u kan blijven houden, door te doen wat Ik zeg. Want de Vader is van Mij blijven houden, doordat Ik heb gedaan wat Hij zei. Leef vanuit Zijn liefde. Ik heb dit gezegd met de bedoeling dat mijn blijdschap in u zal zijn. U zult grote blijdschap ervaren. Ik zeg dat u net zoveel van elkaar moet houden als Ik van u gehouden heb. Wie zijn leven voor zijn vrienden overheeft, heeft de grootste liefde. U bent mijn vrienden als u doet wat Ik zeg. (Johannes 15)
U bent het zout dat de wereld leefbaar moet houden. Maar als u uw invloed verliest, wat moet er dan van de wereld worden? Weet u waar u dan nog goed voor bent? Om weggegooid en vertrapt te worden. U bent het licht van de wereld; een hoog gelegen stad die straalt in de nacht, kan iedereen zien. Men steekt immers geen lamp aan om er vervolgens een emmer overheen te zetten? Die lamp moet toch op een kandelaar staan en licht geven voor iedereen in huis? Laat daarom ook uw licht voor alle mensen schijnen. Als zij dan de goede dingen zien die u doet, zullen zij uw hemelse Vader eren. (Mattheus 5)
Dus in alle rumoer van deze wereld zegt Jezus tegen je dat Hij van je houdt. En dat wanneer je maar dicht bij Hem blijft alles goed komt. Zelfs dat je Zijn Licht en Liefde mag zijn in deze roerige wereld. "Blijf in mij!": zegt Jezus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten