zondag 2 december 2012

Ken je dat?

Het liefst willen wegkruipen diep in je bed
Je gedachten even op 'uit' gezet
Even geen moeten, druk, druk, druk
Zoveel mensen volgen onecht geluk
Een hutje op de hei
Dat lijkt me wel wat voor mij
Geen mensen die zeuren
Over wat er nog moet gebeuren
Geen gesprek wat nergens over gaat
Geen opmerking die de plank misslaat
Maar ik houd zoveel van mensen
Wat zijn hun dromen, wat hun wensen
Gedachten van mensen zijn zo interessant
Al is die ene soms zo irritant
Aan de ene kant ben ik heel graag alleen
Aan de andere kant heb ik graag mensen om mij heen
Constant strijd en pijn in mijn hoofd
Word je weer van je rust beroofd
Dan zegt men; maak je niet overal zo druk om
Maar ik wil niet leeg zijn, gevoelloos, oppervlakkig, dom
Ik hou van voelen, ik hou van denken
Ik wil graag aandacht en liefde schenken
En terwijl een ander al weer doorgaat, door raast, druk, druk
Keer ik mij tot U, het ware geluk
U bent er altijd, U luistert altijd, U bent de beste raad
Alles is weer helder, wanneer ik met U heb gepraat
 
 
 
Helena

Geen opmerkingen:

Een reactie posten